Instytut Badań Zmian Społecznych Partner portalu

Raport "Konsument w kryzysie"

Raport “Konsument w kryzysie” pozwala odpowiedzieć na pytania: Czy Polacy planują oszczędzać w związku z coraz wyższą inflacją? Z jakich produktów i usług zrezygnują? A jakie ukryte podwyżki są w stanie zaakceptować? 

Na ponad 40 stronach raportu przygotowanego dla portalu zmianyspoleczne.pl oraz money.pl, przeanalizowaliśmy zachowania konsumentów w czasie kryzysu, z którym każdy z nas musi się obecnie mierzyć oraz sprawdziliśmy, jak na ich decyzjach zakupowych odbiją się takie czynniki, jak rosnące koszty życia, podwyżki, szalejąca inflacja.

Dane zawarte w raporcie pochodzą z badania opinii Polaków, które zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Zmian Społecznych (Ogólnopolska Grupa Badawcza) w dniach 12.08-17.08.2022 r., metodą CATI. Przebadano reprezentatywną próbę N=1000 pełnoletnich mieszkańców Polski.

Raport do pobrania na dole strony.

800

konsumentów podzieliło się swoimi odczuciami

Główne wnioski z raportu:

Rezygnujemy z wyjść do restauracji

W związku z kryzysem 2/5 Polaków skłonna jest do rezygnacji z wyjść do restauracji i barów.

Kupujemy tylko to, co niezbędne

Co drugi Polak deklaruje, że stara się kupować tylko to, co jest im niezbędne.

W związku z kryzysem bardziej jesteśmy podatni na kuszenie obniżkami

Blisko 3/5 respondentów najbardziej daje się przekonać do zakupów obniżkami cen.

Nie akceptujemy ŻADNYCH ukrytych podwyżek cen.

60% Polaków nie jest w stanie zaakceptować ŻADNYCH ukrytych podwyżek cen.

Jeżeli rezygnujemy subskrypcji to są to subskrypcje filmowe.

Co dziesiąty respondent w związku z trudną sytuacją ekonomiczną zrezygnuje z posiadanego dostępu do serwisów filmowych.


W raporcie znajdziesz odpowiedzi na pytania z podziałem na płeć, wiek, miejsce zamieszkania, dochody, a także preferencje polityczne.

Aby pobrać raport - wypełnij formularz

    Udostępnij